niedziela, 9 października 2016

NASZA ODPORNOŚĆ- TYM RAZEM NIE ZACHORUJĘ !

JESIEŃ NAS PRZYTŁACZA WIĘC MUSIMY POSTAWIĆ NA ODPORNOŚĆ.POKAŻE WAM KILKA PRODUKTÓW NA WZMOCNIENIE NASZEGO ORGANIZMU.



ŁUSKA GRYCZANA  -  


Dlatego tak ważne jest wybieranie w ciągu dnia produktów pokarmowych ze wszystkich grup: węglowodanów, owoców, warzywa, mleka i jego przetworów, mięsa, ryb i produktów zawierających cukry. Należy pamiętać, że różne rodzaje produktów zawierają inne ilości składników odżywczych i nie istnieją takie, które samodzielnie mogłyby w pełni zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na witaminy i składniki mineralne.
ŻYCIE nasze jest wypełnione ciągłym pośpiechem zaczynamy poszukiwać produktów, które posiadają wartościowy skład odżywczy. Takim produktem jest łuska gryczana. Jeszcze jakieś dziesięć lat temu była jednym z odpadów, nielitościwie wyrzucanym po obróbce. Dziś cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze względu na wartościowy skład odżywczy, którego korzystny wpływ na organizm ludzki jest potwierdzony w wielu publikacjach naukowych.Gryka to roślina, którą przywykło się traktować jako zboże. Jednak należy ona do rodziny rdestowatych i o wiele bardziej niż z pszenicą czy żytem jest spokrewniona na przykład z rabarbarem. Kwiaty gryki mają kolor biały, poprzez różowy do czerwonego, rozsiewają intensywny zapach przyciągający pszczoły. Ceniona jest, przede wszystkim, za przerabianą z nasion kaszę gryczaną, bogatą w skrobię, białko, tłuszcze, witaminy i minerały. Historia upraw gryki liczy sobie około trzech tysięcy lat, a jej pochodzenie związane jest z górskimi rejonami północnych Indii.Mielona łuska gryczana to niezwykle cenny i ciekawy dodatek do diety! Do tej pory była znana jedynie w przemyśle tekstylnym, jako wypełniacz poduszek i materaców do spania dla alergików i osób cierpiących na bezsenność. Jednak coraz większą uwagę skupia się na włączeniu tego produktu do diety codziennej. Mielona łuska gryczana polecana jest bowiem osobom dotkniętym cukrzycą, otyłością, złą przemianą materii czy mającym podwyższony poziom cholesterolu, czy schorzenia przewodu pokarmowego.
Spożywanie ŁUSKI GRYCZANEJ zalecane jest osobom przeciążonym pracą umysłową i uczącym się, borykającym się z problemami dermatologicznymi pękającymi naczynkami oraz cierpiącym na schorzenia  układu moczowego, nadciśnienie, obrzęki rąk i nóg, mającym problemy z mikro-krążeniem i  miażdżycą. Z mielonej łuski możemy przygotowywać napary z dodatkiem cynamonu i suszonych owoców lub dodawać płaską łyżeczkę do jogurtów, kefirów, musli, płatków śniadaniowych i różnych sosów.

SIEMIĘ LNIANE -

TO Takie nasze nasiona chia.Gdy napęcznieją zmieniają konsystencję żelową i w takiej postaci były dotychczas polecane osobom z problemami trawiennymi.Naukowcy przekonują ,że nasiona lnu pomagają także wzmocnić odporność.A to dzięki dużej ilości kwasów tłuszczowych omega-3 taka sama jak w rybach.Siemię lniane ma działanie przeciwbakteryjne.Smakuje lekko orzechowo i pasuje najlepiej do porannej owsianki ,albo do płatków lub koktajli .

SPIRULINA -
To niewielki glon,który jest dostępny w formie sproszkowanej.Można go dodawać do koktajli,sałatek,musli.Warto go stosować ,bo zawiera kwas gamma linolenowy,który pomaga w pracy układu odpornościowego.W spirulinie jest też dużo białka,więcej jak w mięsie.Ten składnik pomaga utrzymać organizm w dobrej kondycji i ułatwia szybki powrót po chorobie.Ale ci którzy mają tarczyce nie powinni po nią sięgać,bo zaburza jej pracę.
   
KASZA JAGLANA łuskana z ziarna prosa -
To jest hit ,który nie zawiera glutenu i ma dużo witaminy z grupy b.Pomaga ona w funkcjonowaniu układu odpornościowego.Kasza jaglana powinna być spożywana gdy mamy katar ,bo oczyszcza organizm z nadmiaru śluzu.Dobra jest też ,gdy są słabe włosy i paznokcie,bo zawiera cenną krzemionkę.Wyróżnia się najwyższą zawartością witaminy z grupy B - B1 TIAMINY,B2 RYBOFLAWINY , B6 PIRYDOKSYNY oraz żelazo i miedź.Warto ją jeść ,bo jest zdrowa,a nawet lecznicza.

ZARODKI PSZENNE - 

W zarodkach pszennych znajduję się koncentrat składników odżywczych potrzebnych do rozwoju rodzącej się rośliny.Są doskonałym źródłem witaminy z grupy B ,które wspomagają pracę układu odpornościowego,bo chronią organizm przed niekorzystnymi skutkami stresu i wzmacniają błony śluzowe.w zarodkach pszennych też jest dużo potężnej dawki wzmacniających minerałów takich jak żelazo,cynk,selen,magnez.Wzmacnia odporność,uzupełnia niedobór witamin i minerałów ,a także usprawnia metabolizm.
Dla tego gdy będziemy korzystać z tych składników ,to jesień nam nie straszna.
Prześlij komentarz

Featured Post

MUFFINKI Z WARZYWAMI / Muffins is vegetables

MUFFINS IS VEGETABLES Dzisiaj mnie na szłoby na śniadanie zjeść śmieciowe jedzenie.Ale zdrowe ,pożywne i pyszne.Tym razem za tęskni...