poniedziałek, 4 maja 2015

CO MAM ZROBIĆ BY DZIECKO MNIE SŁUCHAŁO ?

ZASTANAWIAM SIĘ JAK MAM TŁUMACZYĆ MOJEMU DZIECKU ,BY MNIE SŁUCHAŁO.Bym nie krzyczała na niego.Ale na razie mi się wydaje ,że wszystko zamienia w zabawę i żart .Ale ja się wkurzam.... I co ja mam z tym zrobić ....na pewno poczekać cierpliwie... AŻ TROSZKĘ Z MĄDRZEJE I ZROZUMIE PEWNE ZASADY I REGUŁY W DOMU.A  teraz to muszę tłumaczyć.......




Nasze wychowanie dzieci z reguły opiera się na zakazach  i nakazach. Normalnie ktoś by pomyślał jak w przepisach drogowych.Żebyśmy zrozumieli nasze dziecko to musimy jak najwięcej z nim rozmawiać i musimy go zrozumieć.Niestety my dorośli mało skupiamy uwagi to co dziecko mówi .Bo małe dziecko jest ciekawy świata i wszystko go interesuje,zadaje dziwne pytania np. dla czego śnieg jest biały? , albo dlaczego słońce jest żółte ,wszystko powtarza,często mówi nie.... Ale my rodzice mamy za mało czasu ,bo praca,dom i obowiązki.Czasem nam sie wymyka z kontroli .i WTEDY KRZYCZYMY ,BO NIE DAJEMY SOBIE RADY Z TYM CO DZIECKO ROBI I NAS NIE SŁUCHA.

DLACZEGO DZIECKO MÓWI NIE.


Dziecko mówi N I E by wyrazić w sobie bunt i  pokazać ,że on ma nad nami przewagę.Najpierw zakazujemy ,a potem tłumaczą dlaczego zabraniają lub wymagają pewnych decyzji od dziecka.Dla tego gdy mówimy dziecku by przerwał jakąś czynność,która go ciekawi,nie należy tłumaczyć ,że idziemy na dwór,na obiad lub drzemkę albo spać  .Dziecko nie rozumie takich argumentów.Jego zdolności umysłowe nie są jeszcze ograniczone.
Dla tego lepiej dziecku mówić  wcześniej nie zaskakujmy go naszymi decyzjami.Musimy stawiać twarde zasady.Bezstresowe wychowanie rzadko odnosi skutek właśnie dla tego ,że brakuje granic.Dziecko powinno słuchać co rodzic mówi np.idziemy jeść obiad,to dziecko powinno kończyć zabawę i iść jeść obiad.I nie wchodzić w dyskusje.Dzięki temu maluch rozumie ,że nie powinien kwestionować polecenia dorosłego.
Dziecko musimy  wysłuchać ,maluch ma inne zdanie w końcu jest odrębnym człowiekiem.Jednak w wychowaniu dziecka ,należy się kierować własnym rozsądkiem.My rodzice musimy pamietać ,że naszym pociechom należy się szacunek i godne traktowanie,bo przecież jest człowiekiem takim jak my.Rodzic powinien wiedzieć jaką ma rolę tzn. rolę rodzica , by nie zapomniał i nie traktował dziecka jak partnera jest to błędem wychowawczym.Dziecko myśląc ,że wszystko może i mu wolno to nam wchodzi na głowę.Dziecku musimy dać jakieś granice i normy zachowania.Nie musi wszystkiego rozumieć,bo po co.Jak bedzie starszy to może wtedy.Ale na razie musimy słuchać to co mówi dziecko.Zamiast od razu robić mu wykłady .
Prześlij komentarz

Featured Post

MUFFINKI Z WARZYWAMI / Muffins is vegetables

MUFFINS IS VEGETABLES Dzisiaj mnie na szłoby na śniadanie zjeść śmieciowe jedzenie.Ale zdrowe ,pożywne i pyszne.Tym razem za tęskni...