czwartek, 5 lutego 2015

O MÓJ BOŻE MAM NIEJADKA


O MÓJ BOŻE MAM NIEJADKA,TO JEST DOPIERO DYLEMAT.TEGO NIE,TAMTEGO NIE,TO MOŻE WCALE NIE BĘDZIE JADŁ.J A CZASAMI MAM DOSYĆ ,BO NIE WIEM CO MAM DAĆ DO JEDZENIA.WIEM ŻE KAŻDE DZIECKO INACZEJ JE I INACZEJ POTRZEBUJE JEDZENIA.UWIERZCIE MI Z CZASEM NIEJADKI NIE SĄ NIEJADKAMI,TYLKO ROZKAPRYSZONYMI CWANIAKAMI ,WIEDZĄ ŻE MAMA BARDZO BIERZE DO SIEBIE ICH NIE JEDZENIE I JAK ŻUCI JEDNYM JEDZENIEM ,TO MAMA DAJE DRUGIE LEPSZE.NIE POWIEM JA TEŻ TAK MAM ,BO BOJĘ SIĘ ŻE BĘDZIE GŁODNY LUB NIE NAJEDZONY.A KUBA TO WYKORZYSTUJE SŁABOŚĆ MAMY.CIĘŻKO JEST ŻYĆ NORMALNIE BY NIE POPAŚĆ W TAKIE BŁĘDNE KOŁO,GDY SIĘ WIDZI ,ŻE KUBA MALUTKO JE.

My mamy jesteśmy pełne chęci,dzieci często mają własne zdanie co chcą jeść ,a czego nie.U Mnie Kubuś też tak rządzi co by chciał jeść.MLEKA krowiego nie, JOGURTÓW NIE, MARCHEWKI TARTEJ NIE,BISZKOPTY TEŻ NIE ,SERA ŻÓŁTEGO NIE, PŁATKÓW NA MLEKU NIE , TEJ  WĘDLINY NIE DROBIOWEJ NIE .TO CO W KOŃCU JESZCZE TYLKO PARÓWKI ODTŁUSZCZONE.NO ale obiad jakimś cudem zje .Z zupy ziemniaki wyje ,a żadkie zostawi.A gdy zrobie ziemniaki i pierś z kurczaka to mięsko wyje,to i tak dobrze."Zobacz, leci samolot!"- Łyżka krąży wokół zamkniętej buzi i próbuje się za wszelką cenę do niej wcisnąć. A może przy stole zasiadają razem z twoim dzieckiem wszystkie lalki i misie? Albo do każdego posiłku zajeżdża cała kawalkada samochodów, koparek i dźwigów... Nakarmienie niejadka to prawdziwa sztuka. Na pewno nieraz próbowałaś różnych sztuczek, by twój maluch zjadł choć odrobinę zupy czy mięsa. I nieraz zastanawiałaś się, dlaczego inne dzieci tak chętnie jedzą, a ja ciągle muszę używać forteli.

NIE JESTEM SAMA 

NA Słaby apetyt dziecka na rzeka  20 % RODZICÓW. Jeżeli dziecko nie lubi jeść,najczęściej taktykę trzech P   ......Najpierw chcę maluszka przechytrzyć to jak nielubi natki to chowam w kotlecie albo cienko pokroić lub  z blenerować.Albo co niektórzy próbują przekupić dziecko. Zjec to kupie ci lizaka,batona.Ale to też nie zawsze pomaga .Albo jedna łyżeczka za tatusia,a druga za mamusię.Też czasem pomaga jak dziecko nie jest zawzięte.Bo jak nie chce to i tak nie zje i nic nie pomoże.A na siłe nie można 
W przypadku niejadka muszę się nie przejmować ,bo to minie lub wyrośnie.
To nic ,że inne dzieci jedzą więcej i wszystko.Bo nie wszystkie dzieci muszą być takie same.Bo Zosi jest takie ,a Klary jeszcze inne.Dla tego nie można wszystkiego brać do serca.Ale  wiecznie woła mniam,mniam .Człowiek myśli, że chce jeść .A JAK WŁOŻę TO JE JAK KOTEK.I  za parę minut znów woła mniam ,mniam Czasem myślę że zwariuję .



6 SPOSOBÓW NA NIEJADKA :


1. Proponuj dziecku jedzenie tylko wtedy, kiedy jest głodne. Maluchy często odmawiają zjedzenia posiłku po prostu dlatego, że nie zdążyły jeszcze zgłodnieć. Twój niejadek nigdy nie bywa głodny? A może nie dajesz mu na to szansy? Spróbuj przez kilka dni nie podtykać mu jedzenia co chwilę. Poczekaj, aż sam zainteresuje się, co będzie na obiad czy kolację.

2. Gdy już zaobserwujesz, kiedy zazwyczaj twój maluch robi się głodny, wprowadź stałe pory posiłków. Dzieci lubią uregulowany tryb życia.

3. Zmniejsz liczbę posiłków. Trzylatek naprawdę nie musi jeść pięć razy dziennie. Jeśli na drugie śniadanie zamiast kanapki z szynką dasz mu jabłko albo pomarańczę, może obiad zje z większym apetytem.

4. Ogranicz przekąski między posiłkami. Zwróć uwagę, czy dziecko nie podjada zbyt często. Batonik, kilka cukierków, chrupek lub chipsów to niby nic, a jednak fatalnie wpływa na apetyt.

5. Proponuj mu mniejsze porcje. Talerz pełen po brzegi zupy jarzynowej wcale nie zachęca do jedzenia. Przeciwnie - może dziecko przytłoczyć i przestraszyć. Co innego mały kotlecik, łyżka ziemniaków i niewielka miseczka sałaty. To da się zjeść. I naprawdę wystarczy, by zaspokoić głód dwulatka.

6. Dbaj o różnorodność potraw. Jeżeli codziennie serwujesz dziecku rosół i pulpety, nie dziw się, że nie chce tego jeść. Czy ty chciałabyś jeść w kółko to samo? A może jutro, zamiast firmowego obiadu, zaproponujesz mu żurek i pieczoną rybę, albo barszcz z chrupiącym pasztecikiem? Zobaczysz, że przynajmniej spróbuje.





Prześlij komentarz

Featured Post

MUFFINKI Z WARZYWAMI / Muffins is vegetables

MUFFINS IS VEGETABLES Dzisiaj mnie na szłoby na śniadanie zjeść śmieciowe jedzenie.Ale zdrowe ,pożywne i pyszne.Tym razem za tęskni...