czwartek, 5 lutego 2015

KUCHNIA - małe co nie co

POLECAM MAŁE CO NIE CO DLA MAM I NIE TYLKO.



KŁADZIONE KLUSKI LENIWE W SOSIE TRUSKAWKOWYM.

SKŁADNIKI : 



  • 1 opakowanie serka waniliowego
  • 1 jajko 
  • 4-6 łyżek mąki 
  • mrożone owoce np. truskawki
  • 2-4 łyżek cukru
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • cynamon
1 serek wymieszaj z jajkami oraz mąką.Jeżeli ciasto jest zagęstę,dodaj mleka w takiej ilości,aby dało się łatwo nabierać.Kładź na wrzątek metalową łyżką i mocz za każdym razem w wodzie.robie małe podłużne kluseczki.GOTUJE  i często mieszam około 5-6 min na średnim ogniu.A  bym zapomniała do gotującej wody troszkę wsypałam cynamonu.


2.

MROŻONE OWOCE WRZUCIŁAM DO GARNKA ZASYPAŁAM CUKREM I CZEKAŁAM NA ROZMROŻENIE .A potem gdy się rozmroziły rozrobiłam w niewielkiej ilości wody z mąką ziemniaczaną i wlałam do truskawek i powstał super sos truskawkowy.

3.

Kluseczki wyjełam cedzakową łyżką na talerz i polałam sosem pycha.

                                               smacznego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mój niejadek jakoś jadł kluseczki
ale tak sobie ja musiałam dojeść za niego a tak się starałam och 


 



CIASTO MARCHEWKOWE - PYCHA DZISIAJ PIEKŁAM






 - składniki:
  • 3 szklanki mąki (niepełne)
  • 1 szklanka cukru
  • 2-3 marchewki
  • 2/3 szklanki oleju (jak macie małe jajka to nawet 1 szklankę z górką)
  • jajka
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeCZKA PROSZKU DO PIECZENIA
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • bakalie lub wiórki gorzkiej czekolady (ilość wg uznania)
CIASTO MARCHEWKOWE - sposób przygotowania: Marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach. Do białek dodajemy cukier i kręcimy mikserem na białą, gęstą masę ale nie sztywną pianę. Dodajemy pozostałe składniki. Jeżeli masa jest zbyt gęsta należy dodać oleju lub odrobinę mleka. Ciasto przełożyć do foremki i piec ok 40 minut w temp. 200 C. To jedno z najprostszych a zarazem najsmaczniejszych ciast, w smaku przypomina nieco piernik.





Prześlij komentarz

Featured Post

MUFFINKI Z WARZYWAMI / Muffins is vegetables

MUFFINS IS VEGETABLES Dzisiaj mnie na szłoby na śniadanie zjeść śmieciowe jedzenie.Ale zdrowe ,pożywne i pyszne.Tym razem za tęskni...