ZACHEcamy Dziecko by był bardziej samodzielny

Jedz ladnie,nie krusz,nie rozlewaj.               Nie zniechecajmy dziecka by sam cos robil ,wrecz jeszcze go zachec i pomuz albo naucz.                                                       Dziecko chetnie uczy sie samodzielnosci ,gdy sie jego do tego niezniecheca.Dla tego ja od poczatku ucze kube by jadl sam chociaz jedzenie jest wszedzie i strasznie brodzi wokolo,no ale coz on jest tak zadowolony ze je sam i go chwale jak kubus slicznie je zupke czy miesko.Czasami i parowka na podlodze,pomidor pelno okruchuw z chleba,wylewa zupe z miski na stol i ja klepie ,albo wklada rece do zupy wyjmuje ziemniaki i je .Ale to normale ,ale czasem wkurzajace niestety.Ale im wiecej bedzie jadl samodzielnie to moze szybciej nauczy sie jesc ladnie.Ku us jest zawsze zaangazoeany jak mama ma sprzatac ,az nie mize sie doczekac by wytrzec kurze ,umyc lustro recznikiem,po otkurzac to juz szal w domu ,pranie po wiesic na suczarce .Jego wklad ,by mi pomuc i wysilek,to uznanie z moich ust ze niuni to perfekcyjny pomocnik mamusi.Musimy dac dziecku swobode by sie lepiej rozwijalo,ale z niewielkim umiarem.Pozwalanie na wszystko nie pomoze w nauce samodzielnisci.Gdy ja muwie co ma robic,a czego nie .Wiem ze kubus sie denerwuje jak mu zabraniam ma swoje foszki no ,ale coz .Czesto musimy dawc swojemu dziecku wskazowki by uniknac niepotrzebnych klopotow.Kubus chetnie uczy sie trzymac widelca,czy lyzki,szklanki z piciem.Czesto pytam sie synka co chce jesc to otwiera lodowke i mi pokazuje .     Wiec zachecajmy swoje szkraby do nauki codziennosci a wtym jeszcze ma zabawe bo sie cieszy ze sam cos zrobil,zrobila.Bo nie kture mamy ,to mueia nieruszaj tego ja zrobie za ciebie,albo nie rozlewaj,jedz ladnie wiadomo ,ze dziecko chce nasladowac tez mame co robi .U mnie tak jest to co ja robie to kubus nasladuje .Bo w byciu samodzielnym pomaga takze zaufanie do ludzi ,umiejetnosc proszenia o pomoc i korzystania z wiedzy innych .














































2 komentarze

Popularne posty