10 WAŻNYCH WSKAZÓWEK PRZY PLANOWANIU CIĄŻY

PLANOWANIE CIĄŻY TO INWESTYCJA.OD CZEGO MAM ZACZĄĆ PRZYGOTOWANIE DO ZAJŚCIA W CIĄŻE,NA PEWNO  POTRZEBNY jest JAKIŚ PLAN DZIAŁANIA.

MÓJ PLAN jest prosty ale trzeba być wytrwałym.Pomoże to przygotować na ważny etap ,zdrowiej przejść przez niego i być w formie.Ciąża to ogromne wyzwanie dla organizmu,bo musi się przygotować do stworzenia nowego życia.Lekarze radzą, by przygotowania do ciąży zacząć już rok wcześniej. Pierwsze tygodnie ciąży są niezwykle istotne z punktu widzenia prawidłowego rozwoju płodu, dlatego ważne jest, aby organizm już od samego początku był gotowy na przyjęcie nowego lokatora. Rok plus okres ciąży to także czas, aby finansowo przygotować się do posiadania nowego członka rodziny. Zabezpieczenie finansowe zapewni ci komfort fizyczny w ostatnich miesiącach ciąży i po porodzie.


TO PLAN JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO DZIAŁANIA  :


  1. MUSIMY POPRAWIĆ NASZĄ KONDYCJĘ.
  2. DBAMY O SWOJĄ DIETĘ BOGATĄ W WITAMINY I MIKROELEMENTY
  3. POD ŻADNYM POZOREM NIE PIJEMY ALKOHOLU UNIKAMY KOFEINY
  4. REZYGNUJEMY Z ATYKONCEPCJI
  5. I DUŻO SIE UŚMIECHAMY BO ŚMIECH TO ZDROWIE


Zwrot, który choć ma jasny przekaz, w każdej rodzinie oznacza coś innego. Jedni bowiem starają się o dziecko od kilku tygodni, inni już kilka lat, jedni są w tym zupełnie sami, inni z kolei korzystali już w porad wielu specjalistów. Bez względu jednak na to, jak długo trwa owe staranie się, cel jest jeden: zobaczyć pewnego dnia dwie kreseczki na teście i szczęśliwie donosić ciążę.
Choć samo przyjście na świat dziecka jest chwilą bardzo wyczekiwaną, wielu rodziców podczas starania się o dziecko doświadcza skrajnych emocji. Od radości po smutek, od gniewu po rezygnację. Jak sobie radzić w tym czasie? Chyba nie ma uniwersalnych rad, bo przecież każdy z nas przeżywa okres oczekiwania na ciążę inaczej.
Zawsze są jakieś nerwy najpierw by zajść ,a czy zajdziemy ,a czy nam się uda i wyczekiwanie momentu .JA na pewno będę się denerwować jak zawsze ,bo i w trakcie jeszcze muszę sie zajmować obowiązkami domowymi i kubusiem i też są jakieś nerwy ,bo to normalne w naszym codziennym życiu.Teraz tylko wprowadzić w codzienność dietke bogatą w witaminy i kwas foliowy:
  • kwas foliowy – należy zwrócić uwagę, iż na rynku występuje preparat pod tą nazwą, ktory zawiera 5-15 mg kwasu foliowego oraz oferowany przez farmaceutów FOLIK (bez recepty), w którym kwasu foliowego jest tylko 0.4 mg, a cena jest wyższa nawet około dwukrotnie.
  • witamina E - wspomaga płodność, zmniejsza ryzyko wcześniactwa i wad wrodzonych u niemowlaka
  • lekarz może zalecić również przyjmowanie LUTEINY (PROGESTERON), szczególnie po przyjmowaniu hormonalnej antykoncepcji
witaminki w produktach:
  • ŻELAZO – źródłem są min. pietruszka, orzechy, produkty zbożowe z żyta i owsa, rodzynki, czy kakao
  • WAPŃ – jego źródłem jest przede wszystkim mleko i jego przetwory (głównie sery), a dla osób z nietolerancją laktozy dobre będą ryby, figi czy kiwi
  • BIAŁKO – znajduje się w jajach, fasoli, tłustych rybach, drobiu czy soimięso                                     CYNK – znajdziemy go w skorupiakach, rybach, mięsie, orzechach i roślinach strączkowych
  • JOD – dostarczymy go z produktów pochodzenia morskiego, roślin strączkowych, mleka i jego przetworów, soli jodowanej
  • BETA-KAROTEN - znajduje się w marchwi, boćwinie, dyni, koperku, szpinaku, brzoskwiniach, mango, morelach, czy śliwkach

Prześlij komentarz

Popularne posty